11 de desembre del 2013

DIA 11

 
Avui us proposem un conte molt curt titulat;
"Por cuatro esquinitas de nada"
 
 
 
 
aquí teniu una adaptació feta en una escola de Saragossa (son 3 minuts)
 
 
 
Aquest conte tan simple, amb uns dibuixos senzills i un text fàcil ens pot fer pensar molt!
 
En primer lloc ens fa pensar en la diversitat (en el sentit més ampli de la paraula); com la vivim? com la respectem? o només la tolerem?
 
Però també ens fa pensar en l'Església actual que vivim; pocs i bons? canviem la porta d'entrada perquè realment siguem una Església acollidora, catalana, oberta, coherent, amb missatges senzills, amb fets i no tantes homilies, normes, decrets i canvis d'estatuts?
 
Jesús en el seu dia va ser un Quadrat, n'estem segurs.... però ara nosaltres que som:  els allunyats? els oblidats? els quadrats? o els que tenim l'oportunitat de fer la porta quadrada, on hi puguem entrar tots i totes?
 
 
Aprofitem l'Advent per pensar-hi una mica!



3 comentaris:

Sandra ha dit...

Després d'uns dies malalta, avui "m'he menjat totes les xocolatines de cop. Quantes coses m'havia perdut, i com n'he gaudit d'aquests minuts... Gràcies Rat.

Betty ha dit...

Segur que és un conte infantil?

Se m'acut més d'un lloc on el podriem visionar.

A la meva porta quadrada li haig de llimar els cantos, de vegades els tinc massa punxeguts, a casa som el conte al revés.

joan i rosa ha dit...

Llegir els teus comentaris m'ha recordat una cosa que diu el Papa Francesc en la seva entrevista:

" Las mismas formas de expresión de la verdad pueden ser múltiples, és más, es necesario que lo sean para la transmisión del mensaje evangélico en su significado inmutable"