6 de desembre del 2013

DIA 6


EL PA
Sóc pa blanc i daurat. Neixo cada matí a cal forner i em passejo pel mig de poble dins el cabàs de les dones i els braços dels homes. Arribant a casa, em llesquen i em posen sobre la taula.
Em trobareu per tot arreu: al sarró del qui de bon matí va a la feina, a la motxilla de l’excursionista, a la butxaca del captaire i també, algunes vegades, fins i tot al contenidor de les escombraries.
A voltes em criden dels llocs més diversos, sobretot del Tercer i del Quart Món. Són veus properes i llunyanes; veus d’infants i veus de tota mena de gent afamada. Hi ha mans deleroses que tan sols en volen un bocí i ningú no els el dóna, altres m’acaparen i em fan malbé.
Per mi, hom sofreix i sua. Amb mi els homes i les dones canten i riuen. Amb mi hi ha pau a les cases, porto el somriure als infants i dono confiança a les mares. Amb mi la força i la il·lusió reneixen.
Jo sóc el pa blanc i daurat. Davant meu hi trobareu el pagès i la pagesa, el forner i la fornera, l’industrial i l’obrer, el savi i el manobre, el capellà i la monja. Jo sóc el pa per a tothom, el pa de cada boca, el pa de cada dia. Jo he nascut per a tots, he nascut per ser partit, però sobretot, per ser compartit. Jo voldria ser a cada taula, per ser un tros per a cadascú. Jo he nascut per a la festa, per alegrar i fer feliç la humanitat.
En l’Eucaristia, jo sóc el pa de vida. Menjar aquest pa ens compromet a que tothom en tingui un bocí.

DISFRUTEU DEL PA DE CADA DIA!
 

3 comentaris:

Cristina Pérez ha dit...

"I hi va haver un dia que vaig comprendre que el meu únic enemic era jo mateixa. Aquest dia va ser quan vaig començar a guanyar totes les batalles "

Betty ha dit...

46664
Pa blanc i pa negre.
Tot és pa per compartir

joan i rosa ha dit...

http://www.fundaciorosaoriol.org/cat/?page_id=36

Passo enllaç de la fundació Rosa Oriol (dona de la família TOUS de Manresa)Darrere de la fundació hi ha Sor Lucia Caram i la seva gran feina en el banc d'aliments.