5 de desembre del 2013

DIA 5

Avui al matí estava buscant informació de la Joana Raspall, (una dona que escriu poemes per infants i que és del Baix Llobregat), per poder-ho treballar amb la canalla i sorpresa.... la noticia d'avui era la seva mort.


 
La família via twitter deia: Convidem a totes les aules de totes les escoles de Catalunya a recordar Joana Raspall llegint un dels seus poemes!
 
Doncs nosaltres també us convidem a llegir algun poema:
 
 

ENDAVANT!
 
Respira fort, que l’aire és teu
i l’aire i tot et poden prendre.
Un cop ja l’hagis respirat
és carn com tu,
és alè teu que no es pot vendre.
Respira fort, que l’aire és teu.

Trepitja fort, que el lloc és teu!
On hi ha el teu peu no n’hi cap d’altre.
La terra té per a tothom
camins oberts;
Fuix de qui vulgui entrebancar-te.
Trepitja ferm, que el lloc és teu!

Parla ben clar, que el mot és teu
i el pensament ningú no el mana.
Si creus la teva veritat
llança-la al vent
i que s’arbori com la flama.
Parla ben clar, que el mot és teu!

Joana Raspall i Juanola


NADAL
 
Si aquesta nit sents una remor estranya
que, no saps com, t’obliga a mirar el cel,
i enyores gust de mel
i tens desig d’una pau que no enganya…
 
és que a través dels aires de la nit
t’arriba aquell ressò de l’Establia
de quan l’Infant naixia
i s’elevava un càntic d’infinit.
 
Si ja no saps sentir-te pastoret,
ni aturar-te a entendre el bell missatge,
almenys, tingues coratge
de seguir el teu camí amb el cor net.
 
 
 
Núvols
 
Núvol negre, núvol blanc,
les cabòries se me’n van.
amb vosaltres, cel enllà.

Si em tornessin a venir,
desfeu-les en llagrimetes
i ruixeu tot el camí.

 

Si voleu llegir més enllaceu amb el blog de poesia infantil; bibliopoemes

 

2 comentaris:

Cristina Pérez ha dit...

Jo sols vull
(Joana Raspall)

Tinc un vas que és tot ple d'or
i un sac nou ben ple de blat.
No sé amb quin fi me'ls han dat;
sé quin pes em fan al cor.
Ho duc tot dins de la mà
i no sé què m'haig de fer!
Si tu ho vols, et puc dir:-Té!.
per a tu tot l'or i el pa.
Jo en tinc prou amb llum de sol,
blau de mar i verd dels pins,
i amb les flors i els cants tan fins
de les aus tot fent el vol.
Jo sols vull un dolç mot teu
i, per nord, el dit de Déu.

Betty ha dit...

Bon dia:
Joana Raspall tan poc coneguda pels seus Haikus, aquí en tenim un parell:

De Vida.Records:

Jo caminava
creient que estava quieta
i el món corria.


Bescanviàvem
batecs, sense adonar-nos
que ens enriquíem.

Betty