9 de desembre del 2013

DIA 9



ELS FANTÀSTICS LLIBRES VOLADORS DEL SENYOR LESSMORE,
William JoYce, Trad. Nàdia Revenga, Andana Editorial (Març 2013)
 
Sinopsi que fa l’editorial: ” Morris Lessmore estimava les paraules. Estimava les històries. Estimava els llibres. Però en tota història sempre sorgeix algun contratemps. Un dia el cel es va enfosquir i el vent començà a bufar i bufar… i tot el que hi havia al voltant de Morris va quedar ben escampat. Fins i tot les paraules del seu llibre. Llavors, es va trobar amb una noia encantadora que volava portada per una animat estol de llibres voladors, i li va regalar el seu conté preferit. Aquell llibre li va demanar que el seguís i el va portar a un edifici extraordinari on “feien niu ” molts altres llibres…”
 
Aquest curtmetratge que va ser galardonat amb un Óscar, estava inspirat en aquest conte que ara finalment han traduït al català.
 
 
 
No oblideu mai que llegir ens fa millors persones.


Si voleu podeu compartir amb al blog algun llibre significatiu per vosaltres.
 

2 comentaris:

Cristina Pérez ha dit...

No sé que ens fa millor persones, llegir o compartir reflexions amb persones com vosaltres?

A mí llegir m'aporta noves competències, m'aporta la descoberta, m'aporta nous somnis, però vosaltres m'aporteu caliu, m'aporteu ensenyances, m'aporteu creativitat, però sobretot m'aporteu les ganes de mirar a primera hora aquest petit espai on compartim allò que tenim.


I com estem en un temps d'esperança, aquí va la meva proposta amb un altre curtmetratge: la captaire i les bosses.

És una història que parla de solitud i de sentiments, de com una petita acció pot dibuixar un somriure a la cara d'una persona poc acostumada a experimentar situacions d'alegria.

És una història muda, com moltes de les nostres històries, on no calen paraules perquè l'amiga o l'amic sap què està passant, només la música ens acompanyarà. Una música que pretén adequar-se a la història que explica, pausada, melòdica.

http://www.youtube.com/watch?v=IyXKD1Ewp5c

Família Riu Caball ha dit...

Hola genteta,

nosaltres ens havíem proposat d'escriure cada dia alguna cosa, però ja ho veieu, i els dies van passant...

Nosaltres avui us recomanem un conte que li van regalar al Joan, i el trobem genial per a explicar als nens. "La visita de la Valentina"

És un conte que explica d'una manera entretinguda i entenedora per a la mainada, com és la vida en una casa de pagès tradicional. A través de les peripècies d'en Fermí, un espabilat ratolí pagès, i la Valentina, una encuriosida ratolina de ciutat, coneixereu totosl els animals de la granja i aprendreu moltes coses de la vida rural...